En liten vante fastnade på bild

Ja nu ska jag visa mina ÄLSKADE fingervantar....lite eget påhittat mönster med stöd från ett par DROPS-fingervantar! Dom här vantarna är heeeelt underbar sköna så jag måste sticka fler....många fler! Jag trodde det var lite krångel med fingervantar, men det var ju störtenkelt och gick superfort! synd att bilden blev så dålig....min kamera håller verkligen inte måttet längre (efter en liten fadäs med hårsprejsflaskan...) Granet är förresten FABELgarnet som jag försökte göra en kofta av. Som någion kanske märker har jag inte så bra tålamod med grejjer =)


Jag har även stickat lite på sjalen till M som fortfarande inte är klar....men det börjar närma sig! den här veckan ska jag se till att fixa färdigt med sjalen!

Fick ett ryck och köpte eskimågarn till en basker, men det blev för lite garn och ni vet säkert hur det går när man repar upp eskimå för mycket....det garnet får nog bli ett par tovade tofflor istället! Tur att dom tovade tofflorna som jag gör blir vansinnigt sköna! Nu gör jag iallafall baskern i det garn som tidigare i den här bloggen var en candle flame och som  gick ett dystert öde till mötes.

Kommentarer
Postat av: Eva i Jämtland

Kul att höra ifrån dej,det var länge sen !

Vi har ingen snö,det som kom har tinat bort,fast det är massor av rimmfrost,så vackert så !

frånsett alla bomb hot i Östersund o Brunflo så

är allt sig likt.Ska vara med på Jamtlis Julmarknad

i år,mönstret på halskragen hittar du på

http://sockmonkeyrescue.org/neckwarmer.htm

vist blir man överraskad av att det är så lätt att sticka fingervantar....

Trevlig Helg!

2008-11-07 @ 17:28:27
URL: http://urmoderns.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0