Länge sedan sist nu

Ja nu var det länge sedan jag bloggade, men det betyder ju såklart inte att jag suttit sysslolös! Av det ljusblåa Kauni lace som jag bloggade om förut har det blivit en nästan färdig spetssjal. Ska se till att sticka färdigt den lagom till extramormors (sambons eg) 80årsdag så hon kan få den! Min egen mormor har tyvärr varit borta i 10 år nu, men jag vet att hon ler mot mig när jag har händerna fulla med stickning!

Kommer inte ihåg om jag berättat om min ursnygga Alaska-mössa? den sitter perfekt...måste nog skaffa en bilde på den också! Svängde även ihop ett par akrylvantar som självrandra sig. snabbstickade och sköna....kan använda dom våren ut så kastar jag dom sen!


Igår tog jag fram Kauni effektgarnet och stickade en slät sjal där jag började "vid ena axeln" och ökade i ena sidan bara....den blockas på sängen nu!


är med i sockklubben också nu när dom släppte in fler stickare! ska skriva ut mönstret på aprilsockorna och på en tröja som jag vill sticka! det får bli imorrn när jag kommer till skolan!

BILDERBILDERBILDER...kommer snart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0